Laag vitamine D-niveau gelinkt aan gewichtstoename
Geplaatst op 30 jun 2012 11:46 door Innofood
Oudere vrouwen met onvoldoende vitamine D in hun bloed komen meer aan in gewicht dan vrouwen met een voldoende vitamine D-niveau. Dat staat in een onderzoek in het Journal of Women’s Health dat deze week is gepubliceerd.
Aan het onderzoek dat ongeveer vijf jaar duurde deden 4659 vrouwen boven de 65 jaar mee. Ongeveer zestig procent hiervan bleef op stabiel gewicht tijdens de studie. Van de deelnemers verloor 27 procent meer dan 5 procent van het lichaamsgewicht en 12 procent kwam meer dan 5 procent aan. Onderzoeker-endocrinoloog Erin LeBlanc van het Kaiser Permanente Center voor Health Research in Portland benadrukt dat deze studie onder oudere vrouwen werd uitgevoerd die niet probeerden om af te vallen. ‘Dit is één van de eerste studies waarin aangetoond wordt dat vrouwen met laag vitamine D-niveau meer in gewicht toenemen. Bijna 80 percent van vrouwen in onze studie had een vitamine D-niveau dat onvoldoende was’, aldus LeBlanc.
Bron: Voeding Nu
- 22-05-2013 17:46 - NieuwVers zoekt het beste verwerkte tomaatproduct
- 22-05-2013 17:17 - Akkoord over zoutreductie in vleeswaren
- 22-05-2013 17:14 - Food Tech Innovation Portal gelanceerd
- 22-05-2013 09:46 - Vooraankondiging Themabijeenkomst ‘Nieuwerwets Etiketteren’ bij Zuivelhoeve op 27 juni
- 21-05-2013 23:05 - Jaarprijs Goede Voeding maakt doorstart
- Archief van mei 2013
- Archief van april 2013
- Archief van maart 2013
- Archief van februari 2013
- Archief van januari 2013
- Archief van december 2012
- Archief van november 2012
- Archief van oktober 2012
- Archief van september 2012
- Archief van augustus 2012
- Archief van juli 2012
- Archief van juni 2012
- Archief van mei 2012
- Archief van 2012
- Archief van 2011
- Archief van 2010
- Archief van 2009




